بررسی عناصر و اثربخشي آموزشي و مروری بر فرایند ارزشیابی

مطالب دیگر:
📖تحقیق طراحی ساختمانهای فلزی📖تحقیق شركت فولادي در مقاطع مستطيل📖پاورپوینت بازرسي در سد هاي بتني📖پاورپوینت تعریف ستون📖پاورپوینت مكتب شيكاگو📖پاورپوینت چگونگی تبدیل عضله به گوشت و عوامل موثر بر آن📖تحقیق راهنمای مدیران بمنظور فهم سازمان های پیچیده📖تحقیق 160 نكته در مديريت📖تحقیق CMM و RUP📖تحقیق بررسي ارتباط آموزش هاي فني و حرفه اي رسمي با نيازهاي بازار كار از ديدگاه مديران صنايع📖تحقیق تعریف و مفاهیم TQM📖تحقیق ارائه یک سیستم خبره جهت کاریابی برای افراد بیکار📖گزارش کارآموزی شركت مهندسين مشاور اتحاد راه با موضوع مطالعه و طراحي پل📖گزارش کارآموزی کارخانه مشهد سرما📖تحقیق كليات طراحي جيگ و بدنه سازي📖گزارش کارآموزی شهرسازي منطقه 2📖گزارش کارآموزی پروژه مسکونی 8 واحدی شرکت ايران ايلات📖گزارش کارآموزی اجرا و ساخت ساختمان هاي يك طبقه بنايي و دوطبقه اسكلت📖تحقیق تسطیح و دادن شیب مناسب به زمین های کشاورزی📖گزارش کارآموزی نظارت بر پروژه ها در اداره كل نوسازي مدارس استان گلستان
فرمت فایل: Word تعداد صفحات: 13 چكيده ضرورت آموزش به صورت يك امر طبيعي درآمده است. پيشرفت و توسعه سازمانها و موسسات درگرو ارتقاي سطح دانش، مهارت، رفتار و بينش منابع انساني است. برهمين اساس، اكثر سازمانها دوره هاي آموزش موجود در داخل يا خارج از كشور ب...

فرمت فایل: Word

تعداد صفحات: 13

چكيده

ضرورت آموزش به صورت يك امر طبيعي درآمده است. پيشرفت و توسعه سازمانها و موسسات درگرو ارتقاي سطح دانش، مهارت، رفتار و بينش منابع انساني است. برهمين اساس، اكثر سازمانها دوره هاي آموزش موجود در داخل يا خارج از كشور براي كاركنان خود برگزار مي‌كنند و اجراي هر دوره متضمن سرمايه گذاري هنگفت است لذا آگاهي از ميزان اثربخشي دوره هاي آموزشي و بازدهي حاصل از آنها براي مديران بسيار بااهميت است.ارزشيابي يكي از مهمترين مراحل برنامه ريزي آموزشي است كه انجام صحيح آن اطلاعات بسيار مفيدي را درباره چگونگي طرح ريزي و اجراي برنامه هاي آموزشي دراختيار مي گذارد و مبناي مفيدي جهت ارزيابي عملكرد آموزشي مراكز آموزشي به دست مي دهد.اگر اهداف را به صورت وضع مطلوب سازمان در آينده تعريف كنيم، اثربخشي سازمان عبارت است از درجه يا ميزاني كه سازمانها به هدفهاي موردنظر خود نائل مي آيند (ريچارد دفت، 1377)پيتر دراكر صاحبنظر به نام مديريت، اثربخشي را انجام كار درست تعريف كرده است. تعاريف ديگري همچون اصلاح رويه هاي مديريت، كسب موفقيت، توليد ايده هاي جديد، تقويت ارزشهاي سازماني، تفكرگروهي، مشاركت و مواردي از اين قبيل از جمله تعابيري هستند كه در مديريت معادل با اثربخشي به كار مي روند (سلطاني، 1380).تعابيري كه باتوجه به مفاهيم بالا مي توان براي اثربخشي آموزشي ابراز داشت عبارتند از:

!تعيين ميزان تحقق اهداف آموزشي؛

! تعيين نتايج قابل مشاهده از كارآموزان در آموزشهاي اجراشده؛

! تعيين ميزان انطباق رفتار كارآموزان با انتظارات نقش سازماني آنها؛

! تعيين ميزان درست انجام دادن كار كه موردنظر آموزش بوده است؛

! تعيين ميزان توانايي ايجادشده در اثر آموزشها براي دستيابي به اهداف؛

! تعيين ميزان ارزش افزوده آموزشي؛

! تعيين ميزان بهبود شاخصهاي موفقيت كسب و كار.