بررسی فواید و اثرات ورزش بر سلامتي جسم و روان

مطالب دیگر:
📃تعریف مسئولیت اجتماعی📃پروژه حسابداری با عنوان تاثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام📃پروژه مدیریت با عنوان تاثیر سود هر سهم بر بازده سهام📃تورم📃تورم و سرمایه گذاران📃ساختن تیم های مدیریت با عملکرد بالا📃نحوه گذر از روش تجارت سنتی به تجارت الکترونیکی در بازرگانی خارجی ایران📃تئوری حسابداری اجتماعی📃تئوری سلسله مراتب نیازها📃خرده نکته هایی درباب اخلاق تجارت📃طرح تولیدی با عنوان بررسی کلی کارخانه تولید شیر کنترل بخاری گازی📃بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری📃بررسی بورس اوراق بهادار تهران از دریچه ورود شرکتها به بورس های منطقه ای و بین المللی با هدف توسعه منطقه ای و بین المللی📃تعریف حسابداری از استهلاک چیست؟📃آشنایی با مفهوم واردات و صادرات📃ورشکستگی یا مرگ اقتصادی📃زنجیره ارزش📃ضوابط و ویژگیهای سیستم انبار📃ترجمه ای درباره ی محدودیت ها و چگونگی پیاده سازی با اتاماتای پیچیده به همراه فایل word و فایل pdf 📃مقاله علمي
فرمت فایل: Word تعداد صفحات: 39 مقدمه: بدون شک می توان گفت اگر ورزش در زندگی ما نقش و اهمیت خودش را پیدا کند و برای آن برنامه داشته باشیم، این عارضه‌های ناخوشایند شاید از بین بروند یا کم رنگ تر شوند. زیرا شخص ورزشکار معمولاً سیگاری نمی‌باشد...

فرمت فایل: Word

تعداد صفحات: 39

مقدمه:

بدون شک می توان گفت اگر ورزش در زندگی ما نقش و اهمیت خودش را پیدا کند و برای آن برنامه داشته باشیم، این عارضه‌های ناخوشایند شاید از بین بروند یا کم رنگ تر شوند. زیرا شخص ورزشکار معمولاً سیگاری نمی‌باشد، به تغذیه سالم اهمیت می دهد، از اعصاب آرام تری برخوردار است، انرژی خود را درست مصرف می کند و کمتر اهل خشونت و عصبانیت است. افزون بر این اثرات مثبت ورزش بیش از این است زیرا ورزش باعث زیاد شدن توده عضلانی بدن و مصرف بیشتر انرژی نیز می شود. تمرینات مرتب و منظم ورزشی باعث کم شدن چربی می‌شود و نمی گذارد چاق و بیمار شوید. انرژی مصرفی روزانه با ورزش و زیادشدن توده عضلانی افزایش می یابد. ورزش پیر شدن و سالمندی را به تاخیر می اندازد و باعث حفظ تناسب اندام و زیبایی بدن افراد می شود، از پوکی استخوان جلوگیری می کند و سبب تقویت سیستم اسکلتی بدن می‌گردد. در ضمن ورزش به مصرف مستقیم اسیدهای چرب می‌انجامد، روش مطمئن و مناسب درمان چاقی و پیشگیری از برگشت آن است، زیرا عضلاتی که تحت تأثیر فعالیت ورزشی‌اند بدون نیاز به انسولین انرژی خود را علاوه بر گلوکز (نوعی قند مورد مصرف بافت ها و سلول های بدن) از اسیدهای چرب تامین می کنند. ورزش حتی برای بیمارانی که به مرض قند (دیابت) مبتلا می‌باشند مفید است. ورزش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، عروقی و سکته های مغزی را کاهش می دهد. ورزش باعث زیاد شدن مقدار گردش خون موثر در بدن می شود و از لخته شدن خون درسیاهرگ عمقی پا جلوگیری می‌کند و دستگاه قلبی عروقی و دستگاه تنفس و ایمنی بدن را تقویت می‌نماید. همچنین اثرات مثبت ورزش بر دستگاه گوارش را نباید نادیده گرفت. افزون بر این ورزش از افسردگی پیشگیری می‌کند، روحیه فرد را بالا می‌برد و در زندگی خانوادگی و اجتماعی و در شغل افراد تاثیرات سازنده‌ای‌ دارد. تجربه نشان داده است یک‌ شخص سالم و تندرست معمولاً از موقعیت و پیشرفت شغلی بهتری نسبت به افراد چاق و کند برخوردار است. در غایت ورزش از مبتلاشدن به آلودگی های اجتماعی، مثل سیگار کشیدن، مواد مخدر و ... جلوگیری می‌کند، ذهن را تقویت می نماید .

ورزش يكي از عوامل اساسي كنترل قند خون:

جثه شما به هر اندازه كه هست، ورزش كنيد.

هر چقدر كه چاق باشيد باز هم مي‏توانيد فعاليت جسماني انجام دهيد.

شما ممكن است نتوانيد مثل افراد ديگر فعاليت بدني داشته باشيد و شايد فراهم كردن وسايل و تجهيزات مناسب برايتان دشوار باشد. ورزش كردن با ديگران سبب مي‏شود كه احساس نشاط بيشتري پيدا كنيد، مواجه شدن در اينگونه رقابتها سخت است اما قابل انجام است. اين مطالب به شما كمك مي‏كند كه براي سالم ماندن ورزش و فعاليت نمائيد، اگر چه خيلي چاق‏هم باشيد.

چرا بايد ورزش كنيم؟

ورزش به افزايش طول عمر شما كمك كرده و شما را از بيماريهاي زير محافظت مي‏كند كه شامل:

•ديابت

•بيماريهاي قلبي عروقي

•افزايش فشار خون

•پوكي استخوان

•التهاب مفاصل

اگر شما يكي از مشكلات فوق را داريد، با ورزش كردن مي‏توانيد آنرا كنترل

نماييد.

ورزشهاي منظم در بهتر شدن روحيه شما مؤثر است زيرا:

•نسبت به خودتان نگرشي بهتر پيدا مي‏كنيد.

•سبب كاهش استرس مي‏شود.

•ظرفيت يا حوصله شما را بيشتر مي‏كند.

•اعتماد به نفس را در شما تقويت مي‏كند.

•كمك مي‏كند كه خواب بهتري داشته باشيد.

•توانايي جسمي و رواني شما را افزايش مي‏دهد.

•ورزش كردن مي‏تواند براي شما لذت بخش باشد.

براي شروع چه كاري انجام دهيد؟

شروع به ورزش كنيد و در انجام آن مداومت داشته باشيد.

به آرامي شروع كنيد: بدن شما براي انجام ورزشهاي جديد نياز به گذشت زمان دارد.

گرم كننده: با ورزشهاي گرم كننده بدنتان را براي انجام ورزشهاي سنگين‏تر آماده مي‏كنيد. شانه‏هايتان را بالا ببريد، روي پنجه پا بايستيد، بازوهايتان را بچرخانيد، در جائي كه ايستاده ايد قدم‏رو كنيد، شما بايد چند دقيقه‏اي (حداقل يك دقيقه) قبل از انجام ورزش، حتي پياده روي اين حركات را انجام دهيد.

ورزشهاي شل كننده: حركات را كم‏كم متوقف كنيد. اگر شما سريع راه مي‏رفتيد، راه رفتن خود را به تدريج كند كرده تا بدنتان سرد شود يا اينكه مي‏توانيد چند دقيقه‏اي دراز بكشيد. اين عمل كمك مي‏كند كه از قلبتان محافظت كنيد و ماهيچه‏ها شل شده و در نتيجه از صدمات ماهيچه‏اي جلوگيري مي‏شود.